18 Ocak 2010 Pazartesi

Geleceği Yönetmek Özgürlüktür!..






Moodletr olarak, her geçen gün baş döndürücü hızla gelişen internet teknolojilerinin avantajlarından eğitim alanında da faydalanabilmek maksadıyla; Moodle’ı ülkemizdeki eğitim sektörüne tanıtmayı ve yaygınlaştırmayı amaçlamaktayız.

Bill Gates’in “Bir gün her şey internet olacak” söylemine paralel olarak “Bir gün ülkemizdeki tüm eğitim kurumları Moodle kullanacak!.” diyoruz.

Bizce; “Geleceği Yönetmek Özgürlüktür!..”

Şimdi İçerik ve eğitim yönetim sistemleri kavramlarına kısa bir giriş yapalım:

İçerik yönetim sistemleri (Content Management System (CMS)) gelişen internet ve ağ teknolojileri yardımıyla doküman ya da benzeri içeriklerin yaratılmasına, organize edilmesine ve bunların istenilen düzende paylaşılmasına olanak sağlayan yazılım sistemleridir.

İnternet sayfalarında yer alan tüm bilgilerin istenilen şekilde paylaşılmalarını sağlayan yazılımlar olarak da tanımlayabileceğimiz içerik yönetim sistemleri, dünyanın bir çok yerinde organizasyonlar için temel ihtiyaç haline gelmiş modern ve esnek bir varlık yönetim tekniği sunmaktadır.

Öğretim yönetim sistemi de (Learning Management System (LMS)) eğitim kurumu içerisinde e-öğrenme tekniklerinin çalışanlara atanması, bu kapsamda; eğitimlerin alınması, test ve değerlendirmelerin otomasyonu, sonuçların takibi, geri besleme ve sonuçların raporlanması gibi eğitim yönetimi süreçlerini yürütmek için kullanılan internet tabanlı yazılımlardır.

E-öğrenmenin geleneksel öğrenme metodlarına göre dezavantajı olan maliyet, açık kodlu yazılımların geliştirilip yayılması ile beraber büyük ölçüde ortadan kalkmaktadır. E-öğrenmenin hızla gelişimi için açık kaynak kodlu yazılım kullanımının yaygınlaşması eğitsel kalitenin ve öğretim araçlarının gelişimini sağlayacaktır. Yapılan araştırmalar ve karşılaştırmalar sonucunda Moodle öğretim yönetim sisteminin diğer sistemler arasından sahip olması gereken ve eğitsel kaliteyi artıracak birçok özelliği içerdiği gözlenmiştir.

Tercih eğitmenlere ait. Ya gelişen teknolojilere karşı çıkılıp, tutucu bir yaklaşımla değişime direnç gösterilecek, ya da değişime uyum sağlanarak teknolojinin nimetlerinden eğitim alanında da faydalanılacaktır.

Özgürlüğün bedeli, değişimi yakalayabilmek için çok çalışmaktır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder