28 Ocak 2010 Perşembe

Neden Moodle?




Moodle bir web uygulamasıdır. Basitçe ifade etmek gerekirse sunumcuda çalışır ve her bilgisayarda yer alan bir web tarayıcı. ( İnternet Explorer, Firefox vs.) ile internet veya intranet vasıtasıyla bu sunumcuya ulaşmak suretiyle kullanılır. Bilgisayarınız ve internet bağlantınız varsa ilaveten bir maliyet gerektirmez ve kullanımı internetle bir miktar ilişkiniz varsa sizi zorlamayacaktır. Bence en güzel özelliği aynı eğitim içeriğine dünyanın neresinde olursanız olun internet bağlantınız aracılığı ile ulaşabilmenizdir. Diğer bir bakış açısıyla aslında bu eğitimde fırsat eşitliği olarak da değerlendirilebilir. Ülkemizde yaygınlaşması söz konusu olursa bir elden hazırlanmış kaliteli müfredat ve eğitim içeriklerinden ülkenin en ücra köşesinde yer alan öğrencilerin bile yararlanması sağlanabilecektir.

Aslında son zamanlarda gelişme gösteren ağ protokolleri ve bu protokollerin uluslararası boyutlara ulaşması uzaktan eğitim uygulamalarına yeni bir uygulama alanı meydana getirmiştir. Bu kapsamda; uzaktan eğitimin hızla gelişmesi, bazı yeni teknolojilerin ve yazılımların kullanımını gündeme getirmektedir.

Örgün eğitim sisteminin en belirgin özelliği eğitmen ve öğrencinin yüz yüze iletişim kurmasıdır. Bu tip eğitim genel olarak öğrencilerin değişik zeka ve öğrenme yetenekleri yerine grubun genel seviyesine göre düzenlenmektedir. Ancak ideal olan her öğrencinin kişisel özellikleri dikkate alınarak hazırlanmış ders içerikli eğitim sistemidir. Örgün eğitim anlayışı ile gerçekleştirilmesi çok zor olan bu sistem, uzaktan eğitim ve kapsamlı eğitim yönetim sistemleri sayesinde hayata geçirilmeye başlanmıştır. Örgün eğitime göre yapılan yatırım maliyetini karşılayacak sayıda öğrencinin olması durumunda uzaktan eğitim, diğer eğitim sistemleri arasında en ucuz olanıdır. Ancak yüzyüze eğitimin sağlayacağı avantajları göz ardı etmek tek taraflı bir bakış açısı olacaktır. Aslında yüzyüze eğitimin uzaktan eğitimle destekleneceği hibrit yapılar günümüz eğitim ihtiyaçlarını karşılamak açısından profesyonel bir çözüm gibi gözükmektedir. Bunun yanı sıra ders esnasında çekingen kalan öğrencilerin online eğitim safhasında daha fazla katılımcı oldukları tespit edilmiş bir gerçektir. Teknoloji ile iç içe bir yaşam tarzını benimsemiş genç öğrencilerin online eğitim yönetim sistemlerini daha kolay kavrayıp daha çabuk adapte oldukları izlenmektedir.

Tüm bu faydaların yanı sıra Moodle sisteminin, eğitim veren kurumun eğitimde kalite standartlarına ulaşmasını ve bu standartları gelişen teknolojiler çerçevesinde idame ettirmesini kolaylaştıracağı aşikardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder